7 Augusti

Hej... Förlåt, vad dålig jag är på att uppdatera. Det har hunnit hänt lite sedan sist.
Börjar med att berätta att i Tisdags fick jag hem kvitton från uscis, alltså immigrations verket, yes!!! Jag blev super glad att vårat case nu är i full gång :)

I Måndags kom en kille och böt rutan på bilen och vi åkte till polisstationen och fick boten avskriven.. Skönt. Men i Tisdags morse när B precis kommit på Freewayen för han ska till jobbet så hamnar han bakom en lastbil och får världens sten skjutandes och träffar den nya fina rutan... SUCK. Men som tur är så täcker försäkringen att komma och spruta in något i det nya ganska stora hålet.. Och det kom en kille hit för att göra det igår.. Tack gode gud för det och nu har vi bestämt oss för att skaffa vindrute försäkring också.  

I Torsdags var jag barnvakt tillsammans med Andrea för hennes kusinbarn, tvillingar på 1,5 år. Så himla söta, och så himla olika. En pojke som är brunögd, lite mörkare hy och brunt hår, och en flicka som är blåögd, blond och ljus hy plus väldigt olika personligeheter :) Vi hade jätte kul hela dagen, vi åt frukost och lunch, gick runt den stora gården med dom i en liten skrinda, blåste såpbubblor, lekte med leksaker och satt i en traktor och lekte massor i den. och massor med annat. 12 timmar var vi barnvakt, så på kvällen somnade jag som en stock. Var så sjukt trött. Men barn är ju underbara! Kan inte vänta på att få gosa med fia och tomas bebis :)

Jag och B berättade i Söndags för våran roommate att vi planerar att flytta ut ur huset i slutet på September.. Så hela veckan har jag letat efter lägenheter, googlat runt på alla möjliga hemsidor. Så jag bokade tid på ett ställe i Stockton för igår så vi åkte dit på morgonen, men de visade sig inte alls vara så bra. Dyr hyra för liten lägenhet och gammalt och litet kök och ingen micro, plus höga kostnader för vatten och sopor. Så vi blev lite besvikna och körde hemåt och blev irriterade på varandra för vi hade ställt in oss på att det var dit vi skulle flytta. 
Så jag sätter mig ner och ringer ett antal lägenheter som passar oss, men 75% av alla lägenheter som finns här är för låginkomst intagare.. Så allting skiter sig. Efter om och men och B börjar skriva på en application för lägenheten i Stockton så sätter jag mig ner en sista gång vid datorn för att söka på lägenheter, och jag hittar en i Elk Grove (stället vi verkligen ville flytta till) Så jag ringer på momangen och det visar sig att dom har en tvåa ledigt och att dom har en bra deal också, så vi bokar tid för en visning en timme efter, och åker dit och det visar sig att det är relativt nybyggt, större planyta för pengarna, bra med parkeringar och tvättmaskin och torktumlare i lägenheten..
Så vi bestämmer oss för att ta den.. :) Vi skrev på massa papper så de kommer att ringa oss i början av nästa vecka när dom kollat upp Brandons inkomst och kredit upplysningar osv. Men det borde inte vara några problem :) Så jag är såå lycklig just nu!

Efter en stressig dag med lägenheter hit och dit så åkte vi och köpte oss en varsin ny kudde för vi båda sover jätte dåligt om nätterna.. Och det funkade ju kanon jag sov som en letin bebis och Brandon och Miles sover fortfarande.. :)

Och igår klämde jag Miles lille tå i skjutdörren.. Han sprang under sängen och gömde sig efter men jag blev så orolig så jag drog ut han därifrån och han haltade lite, men jag gav honom lite godis och efter det vart han bra.
Slutet gott allting gott :)

Or wait.. Igår fick jag ju hem ännu ett brev ifrån immigrations verket. 26 Augusti har jag fått tid för att ta foton och fingeravtryck osv. :) Det går framåt nu mina vänner!

Detta var en liten wrap för veckan som varit! En jädra massa text, hoppas ni orkar läsa =)
Idag ska vi på fyra årskalas :)

Hörs imorgon, hoppas ni alla har en bra helg!


Kommentarer
Postat av: mamma

Hej o hå va bra att det löst sej med lägenhet -Jättekul för er att få nåt eget !! Hoppas verkligen det går bra den 26 augusti oxå så kanske du snartkan komma hem o hälsa på:) Saknar dej vetdu!

2010-08-07 @ 19:30:21
Postat av: Tomas

wow grattis till erat nya boende. måste kännas skönt att ni får något eget tillsammans. det verkar som det vänder för er mot det positiva hållet. otur med rutan förstås men tur att det går på försäkring.

2010-08-07 @ 23:44:01
URL: http://tomasbloggar.blogg.se/
Postat av: Nicolasadina

Follow your dreams, you can reach your goals.

2011-02-07 @ 13:43:25
URL: http://nicolasadina.blog13.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0