Så gick det till

Här kommer den, hisorien om mig och min man.
Det finns kanske egentligen inte så mycket att säga om den.
Kärlek vid första ögonkastet skulle nog passa bra. :)
Det var fjärde juli. 4th of July som firas stort här i Amerikatt.
Jag och mina Svenska tjej kompisar hade blivit hembjudna till Lindsay på fest.
Jag hade aldrig träffat Lindsay förut och aldrig vart hos henne heller.
Vi sitter ett gäng tjejer och dricker drinkar och snackar massa strunt vid pool kanten.
Helt plötsligt vänder jag mig om och ser tre nya killar på partyt.
Jag ropar åt mina tjejer:
'Snygga killar har kommit'
(Här i USA är det ju dåligt med dom tyvärr)
Jag gillar killar med tatueringar, keps och hela det köret.
Lindsay och Brandon har känt varandra sedan high school och varit riktigt bra vänner sedan dess.
Av ren slump åkte dom hem till Lindsay, (Lindsay hade ringt tidigare på dagen och sagt att 6 svenska tjejer skulle komma hem till henne) haha
Desperata AB
Kvällen fortsätter och vi börjar spela beer pong, efter att jag spelat med Joe ett tag säger Brandon att han vill vara i mitt team.. Visst! Och efter det är det svart.
Nej då inte alls. Men nästan. haha! Shame on me.
Men hur som, vi alla hade en kanon kul kväll och vi crashade faktiskt i Brandons och TJs lya.. Ett riktigt trevligt gäng tyckte vi.
Dagen efter bestämde vi oss alla för att åka ut till rivern och hoppa från en bro, alla utom B för han skulle tvätta?! Konstig kille... eller hur?
Vi alla hade skit kul och vi bestämde oss också för att åka på konsert i San Francisco tillsammans. Allihopa!
Ett helt gäng var vi och vi bokade hotell i SF.
På konserten rockade vi loss och jag och B myste tillsammans hand i hand.
Dagen efter körde vi ett race nere vid havet i SF.
Dagarna gick och jag och mina tjejer spenderade många kvällar i Galt i TJ och Brandons hus.
Det gick bara någon vecka innan vi presenterade oss som pojkvän och flickvän.
Vi började ses ensamma, gick ut på middagar tillsammans. Dubbel date med A och T.
Vi hade mycket bra tider!!!
Tiden gick dock sjukt fort och min tid som Au pair började ta slut så B drog med sig mig på en roadtrip till Monterey och Carmel.
Vi gick på Monterey Bay Aquarium och körde Seven mile road (Sjukt fina hus och golfbanor, rika peeps bor där)
Vi bodde på ett fräckt hotel rum i Carmel och morgonen efter åt vi frulle på stranden.
Våran roadtrip tog slut och min man konstaterade att han var in love. Och det var jag också!
Nu började i stället den jobbiga tiden.
4 månader isär. Jag i Sverige och han i Kalifornien. Lååååångt borta. och med 9 timmars tidsskillnad.
Vi överlevde det nätt och jämt och jag flög över till USA igen den 30e December.
Jag och Veronica firade nyår tillsammans med Brandon och hans vänner.
Nu var vi sambos och trivdes riktigt bra.
Brandon friade den 14e Januari, på våran 6 månaders dag!
(Jag har ingen bättre bild på ringen när den sitter på min hand. Dålig tjej. Det får fixas.)
Jag sa ja och vi kontaktade en advokat som sa att vi måste gifta oss på dirr.
Så 19e Februari knöt vi våra band, i ett courthouse i downtown Sacramento. Med Brandons Mamma, plast pappa, bror och Brandons Bästa vän som vittnen.
Vi köpte inga nya ringar eftersom vi vill att allt ska vara när vi har vårat riktiga bröllop.
Eller jo, vi köpte en ring till Brandon, men den har jag heller ingen bild på.
Goofy bild, jag vet. Men här var vi gifta. Under en båge av plastblommor
Lindsay hade gjort en liten bröllops tårta till oss, när vi var på Astrids hej då party!
Och sedan levde vi lyckliga i alla våra dar.
Skämt å sido. Alla har väl sina dagar då man skulle kunna hänga sin make. Typ PMS dagar :)
Även om jag är så ung, så känns det så bra!
Det är en mogen kärlek från alla håll och kanter.
Vi vet vart vi har varandra och litar och stöttar varandra till 100%.
Och fjärde Juli kommer alltid att vara x-tra speciellt för oss! :)
Hoppas det förklarade lite hur det gick till när vi träffades :)
Nu ska jag laga mat!

Kommentarer
Postat av: Swedish Army Wife

Gud vad roligt att läsa, och så romantiskt :)

2011-04-07 @ 04:45:37
URL: http://www.swedisharmywife.com
Postat av: madeleine

Åh vilken romantisk berättelse..

2011-04-07 @ 07:39:15
Postat av: Emma

Like a fairytale ;D

2011-04-07 @ 11:02:46
URL: http://emmaedback.blogg.se/
Postat av: Johanna

...and then they lived happily ever after...:) Ahhh vad roligt att lasa!!:)tack sa mycke for att du ville dela med dig av din story! Im a sucker for love stories...haha!



Har ni planerat nar erat riktiga brollop ska vara??

2011-04-07 @ 15:21:03
URL: http://loppansworld.blogg.se/
Postat av: mamma

Ja ojoj så gick det till när en dotter hamnade i USA, så hädanefter varnar jag alla mammor som har döttrar som vill åka som au pair hihi!!Nädå inte alls - är DU lyclig är jag lycklig! :)

2011-04-07 @ 15:56:48
Postat av: Linnea i Alabama

Hahah, vad sött skrivet av fin mamma! Och vilket fint inlägg! Jätteroligt att läsa er historia! Fin som snus tycker jag att den är också. Kram!

2011-04-08 @ 04:38:55
URL: http://Linneaiusa.com
Postat av: Nadja

Men vad fint att få läsa, jättegullig historia.

2011-04-13 @ 06:42:36
URL: http://www.alohanadi.com
Postat av: emina

men gud vilken solskens historia!! förstår dig dock när du skriver att det är ont om snygga killar här! hehe. sent ute men grattis till bröllopet:) ni är superfina tillsammans! kram

2011-04-17 @ 08:31:51
URL: http://emiinam.blogg.se/
Postat av: Virre

Gissa vem som gråter en tår i Bromölla. Saknar dig hur mycket som helst <3

2011-04-18 @ 22:00:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0