Vatten, vatten bara vanligt vatten.

Här i USA smakar ju kranvatten bajs... Det luktar illa också, usch!! Det går verkligen inte att dricka ur kranen så därför filtrerar man vattnet.
Den staden vi bodde i förut hade till och med farliga kemikalier i vattnet så det var super viktigt att man filtrerade det innan matlagning och innan man drack det.
Där vi bor nu är vattnet super 'hårt' så det blir fläckar på glasen efter man diskat för hand eller i diskmaskin. Skit drygt är det!
Jag saknar att dricka ett kallt glas vatten direkt ur kranen. En av alla de miljoner saker jag älskar med Sverige.
Denna monterar man lätt fast på kranen, för att filtrera kranvattnet, inte det snyggaste kanske men väldigt välbehövligt. Denna använder vi till matlagningen.
Våran Brita filtrerare, denna köpte vi för att kranvattnet aldrig blir riktigt kallt, så detta vattnet dricker jag.
Och de obligatoriska vattenflaskorna. Jag undrar hur många plast vattenflaskor som säljs i USA per år!
Min man är super kräsen så han dricker bara 'köp vatten' på flaska.
I went green så jag köpte en vattenflaska jag fyller i mitt eget vatten i!
Och sist men inte minst. Denna vätska har jag i diskmaskinen för att inte få 'water stains' på glasen :)

Kommentarer
Postat av: Linnea i Alabama

oh känner igen mig! Jag saknar kranvatten!!

2011-08-18 @ 05:45:53
URL: http://linneaiusa.com
Postat av: mamma

Ja tänk va gamla Sverige är bra ibland trots allt;)

2011-08-18 @ 09:27:11
Postat av: Nadja

Men gud, det är ju ett helt projekt bara att använda vatten. Som tur är är vattnet bättre här (eller så är det bara jag som tror det) så jag dricker en massa kranvatten. Du, visst skulle du börja college till hösten eller har jag fått det helt om bakfoten?

2011-08-18 @ 22:11:31
URL: http://www.alohanadi.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0