San Francisco

I Söndags åkte vi ju som sagt till San Francisco vi hade det jätte mysigt och avslutade dagen med konsert i the regency ballroom som är ett jätte fint ställe med en övervåning som går längs väggarna så man kan sitta och se banden som spelar istället för att vara nere på golvet där dom gör moshpits och annat galet! ;D
Jag bara älskar San Francisco, det finns så mycket att göra och att se i den staden.
Den är as ball. Får ni chansen ska ni absolut åka dit!
Jag har varit där ett x antal gånger nu, men tröttnar aldrig och har fortfarande inte sett allt det 'kända' :)
Det är så grönt och fint i Kalifornien nu.
The bay bridge.
När man ska in till San Fran genom denna bron så kör man på övervåning och på utvägen så kör man på undervåningen. Lite häftigt :)
Ett måste när man åker till San Francisco är att besöka Fishermans warf och pier 39 för att titta på Sjö lejonen.
I Söndags var det dock ganska få som låg på bryggorna, oftast är det massvis!
Långt borta där i bilden så ser ni The Golden Gate bridge.
Det är också ett måste när man är i SF.. Jag har kört över bron en gång men gör det gärna igen. En ganska fin känsla! :)
Fängelset Alcatraz.
Vi åkte på en gudie ut till ön och fängelset när min Familj var på besök 2009.
Det var häftigt!
Middagen intogs på Bubba Gump. En stor favorit! :)
Utsikten där är så vacker.
Jag har en miljon bilder från konserten men denna får ni ta del av.
På mitt favvis band UnderOath.
Under kvällen såg vi fyra band. Det första minns jag inte vad dom hette, men det var enbart musikaliskt och det andra var A Skylit Drive som grundades i Lodi, CA och våran kompis kusin var sångare i det bandet förut.
Tredje bandet var Thursday och sså UnderOath.
Grym kväll och vi svettades och köpte dyr öl! :)

Kommentarer
Postat av: Emma

Fy vad roligt!! Jag är inte alls avundsjuk, nej nej...

2011-02-03 @ 09:15:24
URL: http://emmaedback.blogg.se/
Postat av: mamma

Mmm vikken dag :) å det ni dricker i glasen ser bara så mumsigt ut hihi.Måtte va all is som gör det!! Det märks verkligen i naturen att du bor såå långt borta . Ifall du undrar så har vi fortfarande vinter!!

2011-02-03 @ 17:01:40
Postat av: Anna

Jag besökte SF i september 2010! Vi gjorde allt turistande på 3 dagar :) Så jag känner igen mig i dina foton :) Alcatraz var coolt, har du sett filmen "Flykten från Alcatraz" med Clintan? Ännu häftigare att se den nu när man känner igen sig ;)

2011-02-03 @ 18:17:31
URL: http://anlikablogg.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Jättefina bilder. Såg ut som ni hade en mysig resa :)

2011-02-12 @ 20:56:23
URL: http://monvoyageamericain.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0