I USA

Här sitter jag och klockan är 3 på morgonen...
Loggade in på bloggen och såg en fin kommentar från älskade Mamma som så klart fick mig att fälla en massa krokodil tårar.. Mamma är ju även mitt storsta fan här på bloggen, hon kommenterar jämt och det tackar jag för!
Och en stor hint till mina systrar, börja snälla blogga igen nu när jag inte kan ta del av er vardag lika mycket!!
Ok, jag är alltsa tillbaka i Kalifornien, efter en lång resa. Det var så jobbigt att säga hej då till alla. Mamma och Pappa körde mig till Arlanda och såklart kom dom där jobbiga krokodil tårarna som aldrig tycks ta slut.. Men det går ju det också och nu kan jag inte vänta tills vi kan ringa på skype om några timmar!! Saknar dom massor.  Resan då? Den gick faktiskt överförväntan bra och ganska fort gick det också. Det började på Arlanda med att jag fick halvspringa till gaten, jag hade checkat in mitt bagage och fått mina boarding pass, men eftersom jag hade en väska för mycket fick jag lov att gå och betala för den vid ticketing båset för KLM. 05.50 var boardingen till mitt plan, 05.35 var det min tur att betala för min väska och kön genom security check var milslång. Men jag hann till mitt plan genom att små springa och slapp då istället att sitta i gaten och vänta och tänka på alla er och saknaden efter er..
Resten av flygresan gick ocksa bra, inget krångel. Och kollade på 2 filmer, the town - riktigt bra! och Burried, helt sjuk och fick panik många gånger när jag tittade på den, men fick lov att fortsätta titta ändå. haha!
Väl framme i San Fran började magen pirra massor och jag var lite nervös för boarder control grejjen eller vad det heter. haha!
Men det gick ju också bra, såklart!
Gick ju inte genom turistkön, som brukar vara sjukt långa utan fick istället kliva till residents kön och då först i kön.. Ahhh!! Underbart. Jag var nämligen lite orolig eftersom mitt Svenska pass inte har mitt nya efternamn, jag heter numera Edbäck Young och mitt pass har bara Edbäck. Men det gick ju bra det ocksa, ingen fråga på det! Welcome to the United States - Thank you.
Fick mina väskor snabbt och små sprang ut till min man som fick en stor puss och så körde vi hemåt, med stopp på Panda Express för lite Chow Main.
Väl hemma igen så kom Miles utspringandes från sovrummet och började kurra och rulla runt på golvet. haha!
Min lilla katt, som var så otroligt liten jämfört med Familjens hemma i Sverige där vi har en Norsk skogs katt!
Jag blir alltid lika chockad när jag ser honom för han är helt otroligt stor och fin! :)
Well, jag öppnade mina resväskor och visade allt jag köpt.. sedan tog jag en dusch och klockan blev 17.00 och jag bara tvärsomnade på soffan, inget liv i mig. Brandon hade farit runt som en dåre och jag hade inte hört någonting.
Vid 20.00 när American IDOL började gick jag och la mig i sängen och vaknade av min underbara katt som bet mig i tårna.. Och nu kan jag inte somna om!
Underbara jet lag :)
Brandon ska jobba idag men är sedan ledig resten av helgen :) Ska bli kul att få rå om varandra lite :)
Idag ska jag spendera dagen med en härlig Promenad tror jag. Vädret är helt underbart. För mig är det vår som har varit i 20 minus i en månad, även fast det är vinter här. 15 grader varmt och strålande sol!
Sedan packa upp och bara vara..Kommer nog kännas väldigt tomt!
Puss o kram.

Kommentarer
Postat av: mamma

Va skönt att höra att resan gick bra:) Tänkte på dej hela dagen igår,såå skönt när jag fick dittmess att du var framme! Avundsjuk blir jag ju oxå -vi har fortfarande alldeles för kallt här hemma.Så ut o njut vet ja de skulle jag gjort:D

2011-01-20 @ 13:04:53
Postat av: Madeleine

Skönt att höra att din resa gick bra. Jobbar du nu eller vad brukar du göra om vardagarna?

2011-01-20 @ 13:53:50
URL: http://monvoyageamericain.blogspot.com
Postat av: Sofia

Oj vad konstigt det känns att du är i cali igen med Brandon och Miles, känns fortfarande som du är hos mamma och pappa och inte har några 15 grader och sol :) Det sjunker nog in nån gång att du åkt! Vad skönt att höra allt gått bra och så hoppas jag vi kan höras en liten sväng senare. Nu ska jag göra mig lite iordning, Teodor sover men så fort han vaknat och ätit ska jag åka och köpa en matstol till honom. Vi har gett han gröt nu två kvällar och potatis vid lunch och han måste ju ha nånstans att sitta ;) Puss&kram

2011-01-20 @ 15:40:32
URL: http://sofiasfamiljeliv.blogg.se/
Postat av: Emma

Fällde också en tår här på jobbet(!) när jag läste mammas kommentar till dig.. Ni är bäst båda två <3

2011-01-21 @ 09:15:47
URL: http://emmaedback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0