4th of July weekend

Nu har ännu en 4th of July weekend passerat och det var två år sedan jag och Brandon träffades för första gången.
Vi åkte upp till Lake Oroville i Lördags morse och stannade där till Tisdag morgon.
Ap skön helg, Tequila flaskan tog slut på dirr (uppe på husbåten shottar man lite när som helst)
Vi hade kanon varmt, över 40 grader, och när det inte är någon hög luftfuktighet så känns det ibland som att huden smälter för det är så hett. Svårt att förklara. Men torr värme i alla fall. ;)
Fick mig en ganska bra solbränna också, perfekt för min Sverige tripp :) Fast den lär väl försvinna innan jag landat. lol!
För er som inte vet så är lake Oroville en väldigt stor sjö och på det djupaste stället är den 900 feet djup.
Det är en marina (typ hamn) med affär, bar/resturang, bensin och lite sånt och åker man ut en bit på sjön så är det som kvarter med hundratals husbåtar. Våran husbåt sitter fast vid en brygga med kanske 10 andra husbåtar, vissa har sina husbåtar för sig själva som ni ser här på bilden.
Hur mysigt som helst är det här uppe!
De klassiska bilderna. Ett måste!
AJ börjar alltid sjunga karaoke efter några för många shots.
(AJ är brandons pappas kompis)
Som ni ser på magen har jag inte följt Linnéas Ab challenge. haha!
TJ, Brandons pappa, Louie och jag
Brandon fångade en bass.
Fjärde Juli inleddes med båt parad och sedan vattenkrig mellan båtarna. Vattenballongerkastades hit och dit och det pumpades vatten osv.. Skit kul!
Sedan åkte vi ut och simmade och två till vänner kom upp och spenderade dagen med oss. Vi grillade gott till kvällen och åkte sedan ut för att kolla på en fyrverkeri show och det var det häftigaste jag vart med om, nästan.
Sjukt ballt. En 30min show, med massor med olika raketer. Häftigt och mäktigt!
Favorit i repris nästa år.Häftigt också att se tusentals människor sitta i sina båtar och titta på det.
:)

Kommentarer
Postat av: mamma

Oj oj vilken händelserik helg ! Ni har det ju toppen där på sjön :) Blir riktigt avis- men nu ska du få komma hem till gamla"trök" Sverige ett par veckor haha Jag längtar!!

2011-07-08 @ 10:08:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0