My week in Texas.

Segast i världen på att blogga, det är jag. Men det visste ni ju redan :)
Jag hade det topppen i Texas.. Ett par stressiga första dagar tills föräldrarna kom till Galveston och bosatte sig också Far föräldrarna till barnen bor alltså på Galveston Island. Så vi var omringade av vatten.. Jag älskar att bada i havet, eller bara vara nära det. Älskar älskar älskar beach towns. Så skön stämning på folket, klimatet, (jag vande mig vid luftfuktigheten efter 3 å en halv dag) maten. (sea food varje dag)
Vi hann som sagt med att bada i havet, äta på waffle house, köpa fisk, laga massor med mat, och baka tårta, fira Svensk midsommar, läsa böcker och leka, akvarium, dricka goda drinkar, en hel dag i Houston, shopping och jag hann även med att se min första kackerlacka. tydligen kommer en och hälsar på ungefär en gång i månaden. Äckligt!!!


Stranden.


Barnen leker i sanden, ett cruise ship, tillagad red snapper.
Lunch på the spot. Jag åt en super god fish tacos. yum yum.
Så här såg det ut när man stog på deras bakgård.. Så mysigt, med egen båt, patio och allt som hör till.
Till middag åt vi krabba (blue crab) som vi fångat i vattnet nedanför huset samma morgon. Såååååå gott!
Jag och Solweig åt upp allt, hade nästan ont i magen efteråt, men så värt det!
Nästa morgon blev det waffle house till brunch. Snacka om gott. Jag åt egg, hash browns, och en pecan waffle.
Precis när vi hoppat in i bilen för att köra hem kommer världens regnskur, knappt vart med om värre, bilarna såg ut som båtar av allt vatten på vägen. Det regnet varade i typ 30min.
Massor med stora fina hus i kvarteret där dom bodde.
Mellan palmerna så ser man lite utav schlitterbahn (stavning?) ett stort vattenland. Dit skulle jag velat gått. Men det hann vi inte med..
I dessa pyramider finns det ett akvarium och regnskog. Detta ställe kallas moody gardens.
MidsommarAfton och Svenska och Amerikanska flaggan är hissad. Detta är också deras vy när de tittar ut genom fönstret. Vackert...
En bild på hela Familjen, G ville dock inte vara med på bild. haha!
Vi hade en super trevlig kväll, sjöng snaps visor, lyssnade på Svensk musik, åt jordgubbstårta, rökt och gravad lax, spenat paj, köttbullar, potatis och massa mer... Jag var så mätt att jag kunde spricka!
Men jag och Solweig hade super kul när vi lagade all mat. Tänk vad fort det går att lära känna en människa ifrån samma land och kultur.. Även om hon är 50 år äldre än mig så sa vi ju direkt att man blir bästa vänner så fort man hittar en annan Svensk här i USA.. Jag skrattade ihjäl mig när hon översatte sina egna ord från Engelska till Svenska. (efter 50 år i USA är det ju helt ok) typ oil refineries - olje refererier, med mera med mera!
En svettig bild på mig i blommig klänning på midsommar afton.
En bild på mig på promenad.
Houston sky line.
Väl i Houston så var vi till Familjens nya hus och kollade runt i kvarteret, super mysigt ställe.. Vi åt på resturang,  och jag åt mesquite grilled chicken fajitas. Så gott, Texas kan det där med att laga mat..
Welcome to Galveston.
Min sista kväll och vi åt shrimp boil. Det var kul och gott... Man kokar allt tillsammans och häller upp det på bordet och så plockar man vad man vill ha. Lök, potatis, large shrimp, crab leg och majs.
Jag hade en super trevlig vecka och är väldigt tacksam att de lät mig bo där i en vecka..
Jag kommer absolut komma och hälsa på igen, saknar redan pojkarna massor..
Vi hade tur med vädret, en halv dag med regn och åska annars solsken men lite molnigt då och då.
Jag landade på Söndag kväll i Sacramento och min man hämtade upp mig på flygplatsen. Det är så mysigt tycker jag. :)

Kommentarer
Postat av: mamma

wow vikken vecka!! Va mycket gott du ätit o va mycket roligt ni gjort,O framförallt va fint de är, de trodde jag inte om Texas haha

2011-06-29 @ 20:50:10
Postat av: emina

men gud vilka fina bilder!!! jag vill också till texas :) supermysigt. bra att du hade det toppen :) kram!

2011-06-29 @ 21:45:50
URL: http://emiinam.blogg.se/
Postat av: Eleonor

Ser ut som att du hade en skittrevlig vecka..

Och vilka hus!!!!



Det ser ut som varldens finaste omrade. Jag vill ocksa ha ett hus vid havet!



Vad tyckte du om luftfuktigheten? hehe.. Mitt har beter sig inte som det ska nar det ar sa fuktigt i luften.



Kram

2011-06-30 @ 17:36:48
URL: http://eleonorsamerica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0