A day in Frisco

Jag och Johanna åkte till Vacaville outlets igår där det blev lite shopping och sedan styrde vi bilen vidare mot San Francisco. Gud vad jag gillar den staden. Det finns så mycket att titta på och göra.. :)
Vi började med en lunch på bubba Gump nere vid Fishermans warf.
En drink till mig och så fish n chips att äta. Mums!!
Den klassiska bilden på sjö lejonen.
Sedan körde vi vidare mot Lombard Street.
Lombard street är en enkel riktad väg som är hur krogig som helst och med massor med lutning neråt.
Svårt att få till en bra bild, men ni kan ju alltid googla det för att få se en bättre bild ;)
Sedan körde vi vidare mot Haight n Ashbury. Ett ställe i SF som är känt. Hippie ställe, med massor med random butiker och graffiti målningar osv.. Det såldes dock massor med fina kläder och väskor. De har en super stor musik affär också.
Denna gatan liknades lite med Hollywood Blvd, lortigt med knäppa människor.. Tyckte både jag och Johanna.
En kille tyckte bland annat att vi skulle köpa en penis och köra upp den i röven, för det tyckte han att det såg ut som att vi behövde... Eller varför inte lite mariujana.
Men kul att ha varit där, jag gillade stället.. :) Jag gillar lite udda affärer där man kan hitta lite unika saker.
Haight St
Snygg målning på väggen där..
Vi promenerade bort mot Golden Gate Park och gick runt lite och sedan körde jag Johanna till hotellet och sedan körde jag hemåt igen.
Nu är Johanna på väg hem till Sverige.  Trevlig resa, vi syns i DC. ;)
Vi hade en toppen dag i Frisco underbart väder och gött sällskap!

Kommentarer
Postat av: mamma

Åh vilken härlig dag ni verkar haft o vilket väder mmmm jag blir lite avis faktiskt! Får såna flashbacks när vi var hos dej o hälsade på :D

2011-05-11 @ 07:53:32
Postat av: Emma

Håller med mamma, man får lite flashbacks ;) Såg iaf ut som en jätte mysig dag!!

2011-05-11 @ 20:37:00
URL: http://emmaedback.blogg.se/
Postat av: Nadja

Gud vad häftigt det ser ut, lite ledsen över att det inte blev SF på vår roadtrip.. Men en annan gång så..

2011-05-11 @ 21:26:14
URL: http://www.alohanadi.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0