Fågelfrön?

Nu vet jag inte hur det är i övriga USA... Men här i Cali så köper man en påse solrosfrön till snacks..
Jag har ännu inte hajat tekniken.. Bita av 'skalet' tugga på fröt och sedan kunna svälja, enbart fröt och sedan kunna spotta ut 'skalet'. Nej det tar alldeles för lång tid.
Alla jag känner här slänger in en hel näve i munnen och lyckas kunna svälja bara fröet, och liksom sortera ut i munnen vilket som ska sväljas och vilka som ska tuggas och villka som ska spottas ut.
Det är så svååårt.

Kommentarer
Postat av: Linnea i Colorado

agreed!!

2011-10-04 @ 05:08:44
URL: http://linneaiusa.com
Postat av: Sis Emma

Haha snyggt, börjar ju undra om dom är släkt med fåglarna kanske?! :P

2011-10-04 @ 16:37:40
Postat av: mamma

Ja mycket konstgt -kan det ens va gott??

2011-10-05 @ 10:36:20
Postat av: philabound

Ah, det ar ju sa gott! Ranch ar min favvo. Jag stoppar in nagra stycken pa en gang, sen biter jag sonder en i taget och spottar ut skalet en efter en =) Superbra snack nar man ar sugen pa nat och inte vill overata. Tar ju minst en halvtimme att ata upp en san dar pase! Haha

2011-10-09 @ 22:01:38
URL: http://philabound.blogspot.com
Postat av: Mikaela

hahaha :-) jänkare har många ideer för sig. Detta är verkligen en seriös utmaning.

2011-10-29 @ 10:17:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0