Blue

Min mystjej klädd I min gamla tröja och jag. <3

Två gånger när vi vart och handlat så har Elena haft 1. En blå body med fjärilar på och 2. Tröjan ni ser på bilden som är ljusblå och mörkblå med två katthuvuden på.
Elena's bilstol som har vart med båda gånger är mörkrosa.
Dessa två gånger har jag fått frågan:
What's HIS name
HER name is Elena har jag svarat och tanterna som frågade såg ut att skämmas?!
Haha
Elena ser ju till o med ut som en tjej I ansiktet.. Jaja, lätt att döma efter färg ;)
Här är ALLA bebis kläder för tjejer rosa!!! Det är jätte svårt att hitta söta/fina kläder till tjejer som inte är jätte rosa. När Elena's amerikanska släkt ger henne kläder så är det rosa som gäller medans jag älskar att få kläder skickat till Elena från Sverige för då är det mer grått och vitt. (Jag blir Självklart glad och tacksam för det rosa också, alla bebis kläder är ju ur söta)
Elena passar nämligen väldigt bra I grått! Och jag har aldrig riktigt gillat rosa även om jag gärna dras till gammel rosa nu på äldre dar. ;)

Nåja, nog om detta. Lite svammel från en trött mamma. ;)


Kommentarer
Postat av: mamma

Haha, ja men det är jättesvårt jag ser ju många bebisar på jobbet o ibland måste man tänka till : hmm blå kläder men ser ut som en flicka ;)!Så jag förstår om man lätt säger han till en hon om man bara tittar på färgen på kläderna, även om hennes kläderna är lite tjejiga med fjärilar på hahaha... I mina ögon är hon varje fall den sötaste flickan :D

2012-11-09 @ 09:08:34
Postat av: Sis Emma

Förstår vad du menar, finns fina rosa färger också men vad kul att du gillar andra färger. Ska ju till Sthlm snart så då blir det nog att köpa lite till mina två små sötnosar ;)

2012-11-09 @ 12:25:30
Postat av: Anna-Carin R

Vad fin hon ar. :) Jag avskydde ocksa alla rosa klader. I borjan var det helt ok men tillslut gick det over styr. Jag shoppade ofta i killavdelningarna :) Min favvo affar for barn klader har ar H&M. Annars kan man ju alltid bestalla fran polarn o pyret USA. Hur ofta aker du hem till Sverige? Funderar du pa att bli medborgare? Jag kan inte bestamma mig. :) Ha det gott!
Anna-Carin i Chicago

2012-11-09 @ 18:41:04
Postat av: Dixie

Åh vad jag känner igen det där! Vi fick det hela tiden när bebisen var mindre, nu bara då och då. Jag köper liksom kläder jag gillar oavsett om det är "pojk" eller "flick".
Det var dock 100ggr värre när vi var på semester i USA! Herregud! "oh he's so handsome" "whats your name lil guy" osv. Dom blev sjukt förvirrade av jeans och lila/rosa headband :) Har du en tjej ska hos kläs i rosa, spets, rosetter och blommor. Och tyllkjol. Och opratiska ballerinor. Så hon blir "a real cutie" ;)
Vilket Elena redan är, hon ser helt underbar ut!

2012-11-10 @ 22:35:57
URL: http://Entillskrutt.blogspot.se
Postat av: Nadja

HON är ju så söt! Men det kan faktiskt vara svårt att se på bebisar om de e pojkar eller flickor.. Jag brukar försöka ställa "sneaky" frågor om jag är osäker så att de får berätta om de e en pojke eller flicka..

2012-11-12 @ 02:37:08
URL: http://www.alohanadi.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0