A day in the life with.....

Jag fick en fraga om vad jag gor om dagarna. I fall jag pluggar eller jobbar.. Jag har inte pluggat sedan gymnasiet och inte jobbat sedan september -09.
Nar man aker till USA maste man ha arbetsvisum eller studentvisum for att plugga eller jobba.
Jag akte hit pa ett resevisum sa jag har agerat housewife i 1 ar nu..
En veckodag i mitt nuvarande liv kan se ut sa har:
Ga upp runt 8 tiden, satter mig vid datorn och laser boggar.
Vid 9 ater jag frukost och efter det pratar jag med Familjen i Sverige i ungefar en timme.
Sa vid 10 tiden gar jag till gymmet och dar stannar jag i ca 1 timme, ibland langre ibland kortare.
Efter det gar jag tillbaka till lagenheten och ater lite mellis och sedan tar jag en dusch.
Efter duschen ar det lite olika vad jag gor. Antingen satter jag mig vid datorn igen eller sa tittar jag pa tv eller stadar, kanske att jag till o med bakar nagonting.
Annars brukar jag hanga med min Svarmor eller nagon van..
Vid halv6 borjar jag laga middag och runt 6 tiden kommer min man hem, da ater vi middag tillsammans och efter det slanger vi oss pa soffan eller aker och umgas med folk.. Oftast soffan och mysa! :)
Och mitt imellan allt det har busar eller myser jag med Miles.. Jag gar ut till brevladan eller slanger plast eller papperskartonger vi samlat pa oss. Att kallsortera ar viktigt these days..
Pa helger ar min man ledig sa da forsoker vi gora massa kul eller sa har vi bara mysdagar! :)
Ar 2010 har varit valdigt jobbigt, langtrakigt, ensamt men framfor allt forvantansfullt.
Jag blir starkare som person hela tiden, och en battre person tror jag ocksa!
Jag lar mig att livet ar definitivt inte en dans pa rosor hela tiden..
Jag lar mig att man maste jobba hart for att komma dit man vill, vare sig det galler pengar, karlek, vikt eller nagot helt annat!
Ingenting kommer gratis som jag nog trodde for nagot ar sedan att allt gjorde...
Jag lar mig om mig sjalv valdigt mycket, sitta sjalv hela dagarna gor att man far valdigt mycket tanketid.
Bade pa gott och ont.
Under detta aret flyttade jag langt ifran min trygghet och min Familj.
Jag har gift mig, skaffat katt och flyttat till mitt eget hem tillsammans med min man.
Jag har forlorat en basta van.
Fatt bloggvanner i samma sits som mig sjalv, och det ar toppen att vi kan forsoka peppa varandra och hjalpa.
Med detta kan jag bara saga att jag ser fram emot 2011 super mycket och det kan ju bara bli battre nu.
Forvantansfull for vad det nya aret har att erbjuda....

Kommentarer
Postat av: Liz

Hej!

Grattis till Green Card!! Har jag ju alldeles glomt att kommentera!! Harligt det maste kannas!! Far man fortfarande en ovikt ny dollar sedel med i brevet som valkomstpresent?? Haha, jag sparade min som minne! :)

Vad jobbade du med i Sverige, och vad har du tankt att soka for jobb har i USA nu nar du fatt kortet? Kram Liz

Postat av: Johanna

Fint skrivet! Jag kan känna igen mig i en hel del i vad du skriver. Min man och jag gifte oss 22/8-09 i Sverige och levde åtskilda till den 14/9-10 då jag äntligen fick mitt green card. Nu har jag varit här i 3 månader och fått kortet och ssn och är fortfarande i en overklighetsbubbla. Förlorade också en av mina bästa vänner som har tagit det väldigt personligt att jag åkte. Jag tror absolut att man lär sig väldigt mycket om sig själv i såna här situationer och även fast jag saknar min familj, vänner och tryggheten hemma så ångrar jag inte en sekund att jag flyttade hit eller all den väntan. Du verkar vara en väldigt positiv och layback person och jag tror det hjälper att inte göra allt så mycket större än vad det är. Jag brukar inte skriva så värst mycket kommentarer och jag ser ju nu att det har blivit en liten novell, men jag kände bara att jag blev "träffad" och var tvungen:)

2010-12-15 @ 02:14:41
Postat av: Linnéa

oh vad jag känner igen med i vad du skriver, inget kommer gratis och det märks extra tydligt här borta där vi inte har samma kontaktnät. Det är tur att vi har varandra i bloggvärlden som peppar och stöttar!

2010-12-15 @ 05:14:31
URL: http://skruttplutt.wordpress.com
Postat av: Johanna

Forstar att detta ar har vart omtumlande for dig. Mycke som hant och forrandrats! Vi alla ar ju olika och har olika liv, men maste saga att jag kan satta mig in i din sits valdigt val... har ju varit med om liknande sjalv. Sjalv har jag vuxit nat enormt sen jag forst kom hit.. det har gatt upp och ner, varit jobbigt, svart, roligt och underbart och allt daremellan! Man lar sig mycket om sig sjalv och blir sa mycket starkare! Det ar inte alla som klarar att lamna tryggheten hemma i sverige, familj och vanner for att bosatta sig pa andra sidan jorden sjalv... det ar starkt gjort! Ser fram emot det nya aret myself...:) blir nog bra ska du se! :)



2010-12-15 @ 05:21:10
URL: http://loppansworld.blogg.se/
Postat av: mamma

Min älskade unge!! Jag tycker du har varit fantastiskt "duktig" det här året!Förstår ju att det har vart otroligt tufft många gånger-både för dej o Brandon . Ni är jätteduktiga o jag tror att kärleken mellan er bara blivit starkare efter alla prövningar:) Bra kämpat!!

2010-12-15 @ 09:04:20
Postat av: Helena

Det är så nyttigt för mig att läsa sånt här, jag är helt inställd på att det kommer vara jobbigt att lämna Sverige. Det är lätt att tänka att "bara jag får vara med min man så kommer allt kännas bra" men riktigt så lätt är det ju inte :) Hoppas du kommer till ro snart!

2010-12-15 @ 12:18:40
URL: http://swedisharmywife.com
Postat av: Tomas

Mycket bra och välskrivet inlägg. Det är kul att få läsa om hur du har det och vad du gör om dagarna. Nu står det inte på förrän du ska ha väskorna klara för att åka mot ett snöigt och kallt sverige. Jag undrar jag hur du ska klara dig utan Miles och Brandon haha

2010-12-15 @ 14:00:55
URL: http://tomasbloggar.blogg.se/
Postat av: Marie

Här har du en till som känner sig träffad, PRECIS sådär är det ju att flytta och lämna allt. Jag kände mig som en riktig alien i början, särskilt i "hemmafrurollen". Jag tycker du verkar ha en skönt sund inställning till det hela, det gäller att se målet och veta att alla bitar kommer falla på plats bara man jobbar för det! Lycka till bloggvännen!

2010-12-21 @ 22:13:12
URL: http://marielsworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0