17 Juli

Hej.
 Hoppas ni har en bra helg där hemma. =)

8.30 igår var vi utan för IRS stället, för B behövde skattepapper utskrivna till advokaten, när det var klart gasade vi hemåt och åt lite frukost och sedan hoppade vi i en varsin bil och gasade till Lodi, för trucken skulle in på koll så vi kan få reda på vad som kan vara fel.. Vi kom dit och lämnade in trucken, vi hoppar in i lilla bilen och kör till banken, men när vi svänger in till parkeringen så stannar en polisbil oss, och B får en "fix it ticket" på 25dollar för att vi har en spricka i vindrutan.. Så vi har 21 dagar på oss att fixa en ny vindruta och även att hitta en polis som kan skriva av att vi har en ny men man måste även gå till domstolen och få boten avskriven.. SUCK! Men nåja säger vi, det kunde ju vart värre.. Så kör vi tillbaka till Sacramento och ska på möte med advokaten, allt är nu klappat och klart och om ca. 3 veckor borde vi få hem lite papper osv. på hur vårat case ligger till... =) superb!!
 Men jag frågade om hur det funkade med Kaliforniskt körkort, om jag kan ta det nu eller om jag måste vänta och tyvär måste jag vänta tills jag antingen får arbets tillstånd eller mitt greencard.. Så alltså ca. 3-4månader..
Jag känner mig som en fånge :( Kör jag och jag blir tagen av polisen när jag inte har någon "status" i Amerika så kan jag få lov att betala ca.3000 dollar och de pengarna har jag inte, så det vill jag inte riskera!
 Men inte nog med det, efter advokaten så ringer de ifrån stället där vi lämnat in trucken och de säger att B måste betala ca.2000 dollar för att fixa problemet!!!! Har vi inte haft nog med otur på en dag?? Men vi bestämmer oss för att köra hem trucken istället och ska få den kollad en gång till på ett annat ställe för att vara på den säkra tiden. I detta landet luras man ju hejvilt om saker!

Och mitt i allt det här hann vi med en lunch på Olive Garden med ett varsitt glas vin och massor med god mat :)

Så dagen var helt tokig igår och på kvällen var vi båda helt slut.
Imorse vaknade jag upp med huvudvärk efter all stress om allt. Men allting löser sig väl, vi får helt enkelt skjuta upp våran flytt istället!


Så nu vet ni hur det ligger till igen med allt.. haha! Just nu kan jag bara skratta åt allting, så jävla sjukt och jag kan inte vänta på att år 2010 ska ta slut!

/Anna

Kommentarer
Postat av: Tomas

Vilka jobbiga regler de har där borta. Låter flummigt att behöva anmäla att rutan blivit bytt. Hoppas det löser sig med trucken

2010-07-18 @ 07:45:37
URL: http://tomasbloggar.blogg.se/
Postat av: mammam

Håhåjaja, vilken dag :( Men efter regn kommer solsken så jag hoppas verkligen det kommer bättre dagar, för nu räcker det väl med otur???Önskar jag va hos dej såna här dagar.Kram mamma

2010-07-18 @ 09:00:11
Postat av: Sofia

Vilken dag!! :( Förstår du vaknade med huvudvärk sen. Hoppas gårdagen var bättre och precis som mor skriver, det kan ju bara bli bättre nu eller?? Hoppas det! :) Puss systra

2010-07-19 @ 19:57:25
Postat av: Eleonor

Jag trodde att man fick köra på sitt svenska körkort i ett år. Det är vad jag hört men det kanske inte stämmer. Jag vill köra direkt när jag kommer till US!

2010-08-09 @ 19:42:10
URL: http://eleonorsamerica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0