Lite tankar

Jag saknar att ha en van.
Jag saknar att kunna sitta och prata i timmar om allt och ingenting och att bara kunna skratta eller grata tillsammans.. Det var ett tag sedan som jag faktiskt hade en sadan van..
Jag kanner att jag nog inte riktigt har nagon kvar, ingen nara van i alla fall.
Det kanske ar sadant som hander nar man flyttar langt ifran? eller?





Jag kanske har lite for djupa tankar nar jag sitter ensam hemma for femte dagen den har veckan... Who knows. Men det ar faktiskt nagot jag tankt pa mycket den senaste tiden. Tycker ingen om mig?
Ofta i mitt liv vantar jag pa att nagon ska ringa tillbaka nar den sagt det, men aldrig gor det. Fran valdigt manga jag kanner. Visst hander det val alla att man glommer bort ibland men sa ofta?
Efter min flytt fran Sverige till USA for andra gangen sa sjonk mitt sjalvfortroende till botten. Jag gick fran att vara starkare an nagonsin till att vara oerhort osaker pa mig sjalv. Ar det inte konstigt hur det blir ibland?
Manga ganger tanker jag att det ar for att jag ar valdigt mycket sjalv och att jag har valdigt for mycket tid att tanka pa saker och for att jag ar arbetslos och ingen riktigt behover mig. Och ibland tanker jag att det maste ju vara nagot fel pa mig eftersom min telefon ar tyst hela dagen?
Jag pratar ju inte om alla som kanner mig eller vet vem jag ar. Utan om nagra fa som jag faktiskt trodde battre om! Nagra jag trodde skulle finnas dar oavsett vart i varlden jag befann mig.
Vad luddigt allting blev. Men skulle jag sitta har och beratta allt som jag kanner kommer det bli lika langt som en bok. Tankarna svammar liksom over har borta.
Jag ar oerhort stark som person, men just nu sa svag.. Jag kan bara inte vanta pa att hela visum processen ar over.....
Sjalvklart har jag ju alltid min man, som stottar och alltid finns dar. But thats not the point right now... Ibland vill man ju bara ha en liten van att dela sin vardag med ocksa :)
Jag ar oerhort tacksam for att jag har min Man och Mamma, Pappa, Systrarna och Lillebror. och min Svar-mor i mitt liv. Utan er vore jag ingenting <3



Kommentarer
Postat av: mamma

Stumpisen min..Livet är precis så här man känner sej på topp o så ner som en pannkaka o känner sej liten o ensam . Men det bästa är att det kommer oftast någonting bra av det "dåliga" o jag tror om du håller ut kommer det många nya vänner o bekantskaper ska du se för :LIVET ÄR JU HÄRLIGT!!

Många styrkekramar mamman

2010-10-09 @ 17:08:25
Postat av: Eleonor

Jag känner precis likadant.. Jag tror ingen kommer ringa mig när jag har flyttat. Min telefon är tyst hela tiden och jag är fortfarande hemma i Sverige.

Tur att man har sin familj som alltid finns där.

Man ser verkligen vilka som är ens vänner och inte. Tråkigt nog så är det så att alla börjar glömma bort en bara för att man inte är där. Tråkigt hur kompisar prioriterar bara för att man inte är i Sverige.

Jag skrev också ett sånt här inlägg och några fattade vinken och hörde av sig.

Man tror liksom att alla ska vara jätteledsna och höra av sig varje minut men så är inte fallet.

tråkigt att det händer oss båda.

Men kom ihåg att du bor i "The land of opportunities" och snart ha en massa nya vänner.

Kram

2010-10-10 @ 00:15:16
URL: http://eleonorsamerica.blogg.se/
Postat av: Jossan

Men Annis! Nu kände jag bara förlåt för att jag åkte! Skulle fasen ha stått ut och inte slösat bort allt på två månaders onödiga aktiviteter. Det var så dumt! Men kämpa på, du vet att du är stark och att du klara allt. Tänk så långt du redan har kommit. Usch, vad jobbig jag blev nu :( :)

2010-10-11 @ 23:15:06
URL: http://josefineglad.blogg.se/
Postat av: Emma

Blir jätte ledsen när jag läser detta... Kan förstå att det känns skitjobbigt ibland och jag önskar så innerligt att jag bara kunde komma över till dig och ge dig en stor kram.

Håller med mamma i det hon skriver. Är förmodligen denna period som kommer vara jobbigast för dig eftersom du är så långt hemifrån oss din familj och samtidigt ännu inte hunnit fått dig en bekantskap hos dig. Men så snart det är klart med visum, så du kan komma hem till oss en liten stund samt även börja jobba där borta tror jag allt kommer av sig självt.

Jag älskar dig lilla syster & saknar dig enormt!!

2010-10-13 @ 09:15:51
URL: http://emmaedback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0