3 September

Heeelllo.
Vilken dag vi haft det idag, fram o tillbaka. hit o dit.
Gick upp kl 7 imorse åkte och köpte frulle från donken och for sedan mot San Fran. Gick snabbt och smidigt och missade den dryga trafiken :) Väl framme så parkerade vi och när vi går mot Svenska konsulatet så frågar en blond kvinna om vi har växel på en dollar på engelska, men nej det hade vi ju inte. Och ute i hallen vid konsulatet kommer denna kvinna och så säger hon "Det var väl du som inte hade växel va? Are you Swedish?" Och självklart sickan.
 Det är så himla kul att vara i San Fransisco för det finns så mycket svenskar, både turister och folk som pluggar eller bor där. :) 

Jag fick mina papper som jag behövde och så passade jag på att rösta i det svenska valet när jag ändå var där. Jag hade nämligen googlat om man kunde göra det kvällen innan, så visst! Jag är absolut verkligen inte insatt i det, men kan ju vara trevligt att visa att man fortfarande bryr sig, eller något liknande i fall Sverige skulle bry sig om det! haha. Jag röstade definitivt inte på Sverige partiet. Jag har inte läst någonting om de olika partierna, men Sverige partiet verkar ju lite tokigt?! hmm... Vad vet jag :)
Efter 40min i den stora staden åkte vi hemåt igen, stannade på ett mexikanskt ställe och åt lunch vid 11 och åkte sedan till downtown Sac till advokaten och lämnade av pappren och sedan till walmart för att hämta upp Brandons nya glas till glasögonen och sedan åkte vi runt till olika bil affärer. Kändes som vi åkte runt halva jorden på mindre än 6 timmar!

Nu är min man ute i garaget och byter struts på bilen, ingen aning om vad det är på svenska, men kanske stötdämparna?! nååväl, åt en super god pizza till middag och blir nog en tidig kväll för mig, jag hostar och snorar på, är ganska trött på det!

Massor med kärlek till er, familjen!!!
 

Kommentarer
Postat av: mamma

Vicken dag,duktig du va som röstade oxå!!Och va skönt att det där är fixat nu då:) Då väntar vi bara nu då förhoppningsvis (så de inte får för sej att det är nåt mer som är konstigt haha)Krya på dej älskade unge,inge kul att snora heller:( KRAM

2010-09-04 @ 08:32:45
Postat av: Tomas

ja, struts ska vara stötdämpare.

2010-09-04 @ 16:48:37
URL: http://tomasbloggar.blogg.se/
Postat av: Sofia

vilken dag! :) hur är hostan nu då? puss o kram

2010-09-06 @ 18:08:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0