Tandläkare

När man går till tandläkaren i USA så får man alltid med sig en goodiebag hem!
Ny tandborste, travelsize tandkräm & munskölj, tandtråd, rabattkuponger osv. osv.
Det vore något folktandvården - Sverige. :)
Här i USA är det bra om man också har försäkring hos tandläkaren, annars är det lika dyrt som i Sverige om ännu inte dyrare. (Jag har aldrig haft något större jobb i munnen så vet inte direkta pris skillnader mellan Sverige & USA)
Men via vår tand försäkring vi har så får man gå gratis till tandläkaren 'to get your teeth cleaned' två gånger om året.
Vilket betyder att de röntgar, kollar efter hål & annat tjafs, skrapar och donar, ja sånt man går till tandläkaren i Sverige för att göra. Gör man detta två ggr om året räknar de väl med att man inte ska ha lika mycket problem i längden... Vilket ju är fin fint.
För jag kunde vänta 2-3 år att gå till tandläkaren men nu går jag var 6e månad.
Men jag tackar ändå den som valde att ge mig bra tänder! :)

Kommentarer
Postat av: Marie

Haha, jag var också hos tandläkarn i veckan. Hon blev riktigt upprörd över att jag inte använder tandtråd och demonstrerade på min mun hur man gör. Behöver nog inte säga hur olustigt det kändes!

2011-08-26 @ 05:53:40
URL: http://marielsworld.blogg.se/
Postat av: mamma

Haha ja då får du väl tacka pappsen ,inte mej iaf ;)

2011-08-26 @ 13:51:22
Postat av: Nadja

Men gud så spännande, jag vill också ha en goodie bag. Tvivlar på att man får det hos militärtandläkaren dock..

2011-08-27 @ 20:12:25
URL: http://www.alohanadi.com
Postat av: Linda - ndaiL

Alltid kul o få saker!

2011-08-28 @ 11:00:12
URL: http://ndail.blogg.se/
Postat av: Swedish Army Wife

I love goodie bags! Sen har jag en liten undran, får jag köpa er katt? Han verkar så go, våra pälsmonster (som bor i Arkansas för tillfället) vill aldrig ligga i knät och kela utan de ska bara stå bredvid och bli klappade. Jag vill ha en kelig katt! :)

2011-08-28 @ 23:57:47
URL: http://www.swedisharmywife.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0