Tuff dag

Haaaaalllååå.
Jag tog ett break från bloggen..
Jag har haft så mycket att göra den senaste veckan, alla julklappar är inhandlade och på väg mot Sverige redan.
Så det känns skönt att bocka av det från listan.. :)
Jag och min man äter mandariner och pepparkakor så vi får ont i magen..
Jag julpyntade lägenheten dagen efter Thanksgiving och julgranen köpte vi i Lördags, den blev en storlek mindre än förra årets, hehe! Om ni minns så den vi hade förra året fick knappt plats i vardagsrummet. :p
Annars i dag så har jag legat på soffan och tyckt synd om mig själv och gråtit omvartannat.. Misslyckad, ja!
Det finns knappt några kurser jag kan läsa i vår. I och med att jag är ny student på College så får jag (och de andra som fyllt i ansökan i tid) andra hands val i kurser... bajs! (tredje handsval för de som fyllt i ansökan i efterhand)
Det känns så bortkastat med pengar och tid att läsa kurser som jag inte kommer att ha någon som helst användning av i framtiden. Imorgon (På Anna dagen, ehrm) klockan 12.00 får jag signa upp mig för kurser att ta, de flesta är det väntelista på eller så är de redan stängda. Så jag kommer att få sitta varje dag och kolla i fall någon av de kurser jag vill läsa öppnas upp. Så sjuuukt krångligt och tråkigt att det ska vara så här..
Nu för tiden får studerande (inte en immigrant) 'betalt' för att gå i skolan just för att det inte finns några jobb.
Bor man sen också på ett ställe där det bor alldeles för mycket folk så får man inte plats någonstans, varken i skola eller jobb. SUCK!
Nåja jag hoppas att det går bättre imorgon..
Och jag har ju faktiskt mycket att se fram emot, massa kul och possitivt.
Så allt löser sig väl i sinom tid. Det känns bara jobbigt just nu!
:) Kram o hej

Kommentarer
Postat av: Anna

Grattis på namnsdagen iallafall!

2011-12-09 @ 05:19:33
URL: http://www.life-of-anna.blogspot.com/
Postat av: mamma

Åh va trist inte kul med såna här "neredagar", men det brukar komma nåt bra eferåt så jag hoppas verkligen det . Älskar dej min ANNA o GRATTIS på namnsdagen!

2011-12-09 @ 08:26:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0