Lång dag

I Måndags åkte jag utan körkort till DMV för att hämta en handbok att plugga på.
Måndagen gick och jag pluggade inget. Tisdagen gick och jag pluggade inget... Föräns Brandon kom hem och förhörde mig på 12 frågor. Det gick galant (det borde det göra om man snart har haft körkort i 4 år och under dom två åren kört bil här i Cali) så jag sa att jag skulle åka till DMV och skriva provet Onsdag morgon.
Jag kommer dit och står i kö i ungefär 1 och en halv timme och snubben tar mitt SSN, greencard och fifflar lite i datorn och så säger han här, du behöver inte betala något (kostar vanligtvis ca30dollar billigt..) och så går du ner och tar ett foto och så är det klart.
VA???? Vad sa du sa du? Sweeet.. Jag frågade om jag alltså inte behövde skriva testet och då sa han nej eftersom att jag tog mitt körkort under mitt au pair år (som gick ut dagen jag lämnade usa) alltså 2 år sedan så behövde jag inte det. 5 år måste det gå innnan man behöver göra det igen!
Lättnad måste jag säga :)
Körde hem igen, lagligt denna gången, gick till gymmet och sedan hem och tog en dusch men tvättade inte håret och tvättade inte bort sminket heller. (snusk)
Så tittar jag på lilla lappen jag fått och ser att han skrivit mitt efternamn två ggr alltså Edbaeck Edback Young.
WTF?? Så kan jag ju inte ha det..
Så jag körde tillbaka till DMV och fick göra om allt, behövde dock bara köa i 15min tills jag smet före i kön till snubben som gjorde felet.
Så jag fick därför ta om fotot så nu ser jag väl förjävlig ut. höhö
Efter det körde jag till World Market och köpte digestive kex och Knäckebröd och gardiner :)
Kom hem och skulle slänga ihop köttfärssås och spagetthi.
Börjar skala löken och skar mig i lång fingret.. Jag slängde med armen och det kom blod överallt.. I min panna, över hela armen, väggarna, persiennerna, golvet, skåp dörrarna, papper. Ja överallt!
Jag svimmade nästan och tog papper fort som fan och svira om fingret.
Hjärtat dunkade så hårt och så ringde jag till Brandon för jag visste inte vad jag skulle ta mig till.
Så han lugnade mig i alla fall.
Jag HATAR nämligen blod, tå inte att titta på någonting..
Han får titta på det när han kommer hem, jag tejpade runt det lite fint.
Köttfärssåsen smakade i alla fall gott :D Men vi får se vad min man tycker, han har aldrig smakat på en äkta Svensk köttfärssås :)
Idag är jag bitter också.. Vad dåliga ni är på att kommentera.
Eller så är det jag som suger på att skriva.

Kommentarer
Postat av: mamma

GRATTIS till ditt körkort:D Åh fyy va läskigt med blod(känner igen mej där hihi)hoppas iaf att det inte blev djupt,o att du fick bort alla fläckarna!! Stackare:(

2011-02-03 @ 08:33:59
Postat av: Penny

Ska bli bättre på att kommentera! Är inne här dagligen, hittade hit via Mon Américain Voyage.

Min bror & hans familj bodde i Detroit förut, nu i Charlotte, NC, men tyvärr bloggar inte hans sambo om livet utomlands, så därför hänger jag på era bloggar istället.=) Hälsade på dem i Detroit en månad i våras, hoppas kunna åka till Charlotte i höst & göra fem veckors praktik där, vilket blir av om de bor kvar.

2011-02-03 @ 08:54:49
URL: http://pennysdagar.wordpress.com
Postat av: Emma

Jag kommenterar men blev ju ett stopp i bloggandet i några dagar och sen kom all uppdatering på en och samma gång nästan så har väl inte hunnit med ;D



Skit kul med körkortet, tänkt att saker och ting kan vara så "enkelt" i det där landet :P

2011-02-03 @ 09:16:53
URL: http://emmaedback.blogg.se/
Postat av: Sofia

Nej du är inte dålig på att skriva!! Jag är iaf dålig på att kommentera... Du verkar ha haft jättekul sista tiden med partykväll och konsert, sf och att körkortet är fixat :D Jätteglad för din skull. Synd på blod(badet) bara haha. Gillade Brandon köttfärssåsen? Hoppas verkligen vi kan prata snart!! Saknar dig massor <3

2011-02-03 @ 12:25:52
URL: http://sofiasfamiljeliv.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja gillade han köttfärsåsen? :)

2011-02-03 @ 18:18:56
URL: http://anlikablogg.blogg.se/
Postat av: Tomas

Inget går upp mot en blodig svensk köttfärssås =D

Kollar också bloggen dagligen som ovanstående

2011-02-03 @ 21:28:51
URL: http://tomasbloggar.blogg.se/
Postat av: Swedish Army Wife

Nej, bli inte bitter! Det är jättekul att läsa din blogg, det är vi som får skärpa oss :)

2011-02-03 @ 22:10:47
URL: http://swedisharmywife.com
Postat av: Linda

Har läst din blogg ett tag, kommer dock inte ihåg hur jag hittade hit :) är jättekul att läsa om ditt liv i USA, önskade själv bo där när jag va yngre, Men Efter 4 år i england fick det istället bli sambo och barn i södra sverige!! Fortsätt skriv som du gör, är så kul å följa!

2011-02-04 @ 07:36:08
URL: http://Lindaochlivet.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0