Ett nyttigt ar?

Min mans new years resolution ar att bli nyttig. Dricka mer vatten och trana alltsa!
Vi ater bra hemma, vi lagar mat till frukost lunch och middag pa vardagar, med undantag att ga ut och ata med vanner eller vid nagot annat speciellt tillfalle.. (my roof my rules)
Helgerna blir det lite samre om man aker ivag och ar borta hela dagen, men det hander ju inte jamt det heller.
Min man ar lang och smal, han skulle kunna ata 40 pizzor om dagen utan att bli fet typ! ;D
Sa han ar tjock pa insidan men inte utsidan.
Han dricker nastan bara lask, juice eller kaffe. Knappt nagot vatten..
Hur glad tror ni jag blev nar han sa det har? Jag hoppade och studsade av gladje :) For som jag har tjatat, drick mer vatten at mer gronsaker osv osv!
Sa hans nyars lofte var att bli nyttig och fixa tanderna.. (han har nagot hal i tanderna)
Sa nu har han bokat tid hos tandlakare och nar jag kommer tillbaka ska jag peppa honom och han ska borja folja med mig till gymmet! tjoho!
Grrreat.. Nu kan jag verkligen TVINGA honom att ata mer frukt och gront, for gronsaker hatar han.. och jag alskar det.. mohaha! Det har blir ett harligt ar, jag kan bestamma alla middagar jamt. wonderful!

Kommentarer
Postat av: Emma

Haha skulle behöva en Anna i mitt liv också som drog med mig till gymmet osv. Dock är jag bra på dricka vatten och grönsaker iaf ;)

2011-01-06 @ 10:39:19
URL: http://emmaedback.blogg.se/
Postat av: Sofia

Haha ja vilken lyx att alltid få bestämma maten :) Nu får du försöka få i honom lite fisk och skaldjur också som är så gott (och nyttigt)!

2011-01-06 @ 11:12:10
URL: http://sofiasfamiljeliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0