Tandläkare i USA

I Onsdags var jag ju till en tandläkare här i USA.
Och jag måste bara säga att vilken skillnad! :)
Hemma i Sverige är de flesta tandläkarna jag varit hos väldigt tråkiga och nästan lite bittra.. Inte alla, men många :)
Här blev man mött med leende ifrån alla håll och kanter och vi pratade bra länge, jag var kvar i nästan 2 timmar. haha!
Först röntgen och hon frågade hela tiden, går det bra, spotta ut ifall du känner att den kväver dig o.s.v.
Sedan sa även den tjejen Oh my Goodness I just love your eyelashes.
Hur kommer det sig att i princip alla människor i USA kan ge en fin kommentar till någon?
Och i Sverige i princip ingen..
Jag älskar dock det med Amerikanarna.. Har man en dålig dag och någon främmande människa, eller tandläkarens hjälpare säger så, så blir man faktiskt riktigt glad!
Sedan skrapade dom rent mina tänder en massa och jag hade INGA hål. 21 and still going strong.
Dock så undrade dom om jag gnisslar tänder mycket för mina tänder där bak är väldigt slitna.
Men jag biter ihop väldigt mycket och hårt har jag kommit underfund med.
Så nu är det operation INTE bita ihop, och det är jobbigt ska ni veta, för jag gör det i stort sett jämt, när jag sover, tittar på tv, kör bil o.s.v
+ Jag fick en påse full med goodies, ny tandborste, tandkräm, mun skölj, tandtråd. :) Alltid kul!

Kommentarer
Postat av: mamma

Bara sån himla skillnad -nästan så man skäms! Varför är vi svenskar såå stela o tråkiga? Undrar när en tandsköterska kommer att kommentera ens ögon eller ge en goodiebags??

2011-01-28 @ 18:58:45
Postat av: Emma

Håller med mamma men kul för dig att det t om skulle kunna kännas roligt att gå till tandläkaren haha

2011-01-29 @ 08:51:06
URL: http://emmaedback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0