Shame on you

Idag var det strålande sol så vi gick till parken. Väl i parken får jag sand kastat på mig av en 5-6 åring, jag aldrig sett förut, som till en början låtsades ge mig sand bakelser för han härmade en två åring, två åringen råkade slänga pyttelite sand på mig och precis när jag ska borsta av den sanden kastar 6 åringen två nävar sand på mig. Rakt in under tröjan in i behån och ner på magen, i håret, hela byxorna.... gggrr!
Sedan hör jag pappan till pojken ropa. Kom hit. Pojken går dit. Pappan säger: Gå till tjejen och säg förlåt x4. Pojken säger nej x4. Pappan och pojken går.
Jag hatar det!!! Det gjorde mig så arg. Oförskämda barn är på min topp 5 lista på saker jag ogillar..
Om pappan åtminstonde hade gått fram och bett om ursäkt till mig hade ju pojken sett det och kanske till nästa gång gjort som sin pappa. Men nej vuxen människa bara traskar iväg från parken.
Kanske inte någon big deal tycker ni.. Men visst är det tråkigt hur föräldrar struntar i att lära barn vett o ettikett. Vad som är rätt och fel. Inte konstigt att det finns så mycket kriminalitet och annat skit här i världen..

Kommentarer
Postat av: mamma

Baskade dryga föräldrar-för det är nog där det största felet är. Klart att pappan skulle bett om ursäkt.o pojken med!Man blir sååå less...

2011-03-23 @ 20:18:17
Postat av: Swedish Army Wife

Åhhh jag hade blivit totalt galen! Påminner mig om när jag såg den gamla klassikern "Katt på hett plåttak" på netflix förra veckan, med Elisabeth Taylor bla. I den filmen är där en kanske nioårig flicka som är helt ouppfostrad. På en picknick kör hon ner nävarna i en stor skål med glass och när Elisabeth Taylor säger till henne att inte göra så (det är inte hennes barn) så kastar ungen en stor klick glass på henne.

Då går Elisabeth Taylor fram till henne, tar en stor näve glass i handen och tvångs-mular flickan i ansiktet haha! Så himla otippat och så "gör man bara inte"-chockartat...men flickan kastade inte mer glass så du kanske ska lägga det på minnet om du får grus kastat på dig igen..kasta tillbaka! ;)

2011-03-24 @ 03:26:24
URL: http://www.swedisharmywife.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0