labyrint


Man kan ju bli irriterad för mindre ibland.
Jag ringde till skolan för att boka in en tid för lite counseling. Jag har lite frågor om avgifter, kurser och massa annat.
Då säger kvinnan snällt att tack men nej tack vi accepterar inte nya studenter nu till möten. Men jag kan koppla dig till financial aid. MEN NEJ....
Hon förklarade också snällt vad jag måste göra online innan jag kan komma in på ett möte.
Ok, vi la på och jag gick in på deras hemsida och försökte leta reda på vad jag behövde. Ingen konst.
Så på Tisdag ska jag gå till skolan för att ta ett matte test och Engelska hör och läs test. och efter det kan jag skriva upp mig på kurser. Om jag nu fattade rätt.......
Så då går jag in på CSNs hemsida och skaffar mig ett bankID (som förövrigt är jätte kul, här har jag missat något)
så jag kan ansöka om studiemedel. Och det är ju en jävla karusell.
Då måste jag veta EXAKTA kurser, veckor/datum som jag kommer plugga. Sånt vet man ju inte för allt är så jävla oklart i USA. grrr. Sedan måste jag bifoga ett antagningsbrev och det vet jag knappt om jag fått något för jag ansökte till skolan i April i år.
NÅGON som vet hur lång tid det tar att ansöka om CSN för en Svensk i USA på ett greencard och som ska plugga på ett community college, och bara ta general education kurser till att börja med, för att hon inte vet vad hon vill bli när hon blir stor. VÄLDIGT TACKSAM FÖR SVAR I SÅ FALL!

Kommentarer
Postat av: Eleonor i Nashville

Men fan vad jobbigt allt ska vara daaaaa. Varfor kan dom inte bara gora allting latt????

2011-09-09 @ 21:48:59
URL: http://eleonorsamerica.blogg.se/
Postat av: Linnea i Colorado

yikes, lycka till!

2011-09-09 @ 23:15:35
URL: http://linneaiusa.com
Postat av: Nadja

Två månader innan borde absolut räcka. De säger själva att det inte ska ta mer än två veckor för dem att ta sitt beslut. Mitt csnstrul har ännu inte löst sig men jag börjar i alla fall närma mig och du kommer inte få samma strul som mig är jag säker på. Jag kan skriva ett längre mal med förklaring lite senare :)

2011-09-09 @ 23:20:14
URL: http://www.alohanadi.com
Postat av: mamma

Åh det låter drygt det här ! Men är övertygad om att det löser sej-det gör det ju alltid:)

2011-09-10 @ 14:48:41
Postat av: philabound

Jag skulle ocksa tippa pa ca tva manader. Men som sagt de maste ju ha all info fran skolan forst. Att man har eller inte har greencard spelar ingen roll for CSN, de vill bara se att man faktiskt ska ga i skolan da manga tar ut lanen och sedan skiter i att plugga. Tyvarr gor ju det saa mycket jobbigare for alla andra.

Ar inte avundsjuk pa att halla pa med csn, fy fan vad man brakat med dem under studietiden (ocksa har i usa). Man far val iofs vara glad att man far lana, men studieskulderna nu ar ju mindre roliga...

2011-09-10 @ 17:58:07
URL: http://philabound.blogspot.com
Postat av: Anna

Det där med csn var en hel cirkus när jag skulle börja plugga. Skolan ville ha intyg på att jag fick pengar från csn, men csn ville inte skriva något intyg innan jag blev antagen på skolan, som inte ville anta mig innan de kunde se pengar..haha. Det löste sig iallafall när jag fick prata med en trevlig kvinna på CSN.

Lycka till!

2011-09-12 @ 02:44:47
URL: http://indelaware.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0