En liten viktig lista

Vagn:
( ) Vagn
( ) Filt
( ) Åkpåse
( ) Täcke och kudde
( ) Plastad frotté
( ) Vagnleksak/Mobil
( ) Reflex 
( ) Skötväska

Bil:
( ) Bilstol 

Sova gott:
( ) Spjälsäng/Vagga
( ) Spjälskydd
( ) Madrass
( ) Täcke
( ) Kudde
( ) Lakan
( ) Plastad frotté
( ) Påslakanset
( ) Leksaksmobil/speldosa
( ) Gosedjur

Sköta om:
( ) Skötbord 
( ) Skötbädd/skötskydd

( ) Mobil
( ) Våtservetter
( ) Tvättlappar
( ) Blöjor 
( ) Blöjhink
Äta mat:

( ) Amnings-BH
( ) Bröstpump
( ) Nappflaska
( ) Flaskborste
( ) Modersmjölksersättning
( ) Amnings kupor
( ) Haklappar
( ) Dreggelhaklappar

Bada:

( ) Badbalja
( ) Tvättlappar av frotté
( ) Babyolja
( ) Badhandduk med huva

Kläder stlk 50/52

( ) Body
( ) Dress
( ) Mjukisbyxor
( ) Mössa
( ) Pyamas
( ) Strumpor

Kläder stlk 56:
( ) Bodys 
( ) Strumpor
( ) Pyjamasar
( ) VelourByxor
( ) Mössor
( ) Overall-tunn
( ) Overall-tjock
( ) Tossor

Mini-Apotek:

( ) Kräm mot röd bebisrumpa (Inotyol)
( ) Näsdroppar för spädbarn
( ) Panodil, stolpiller för spädbarn
( ) Febertermometer
( ) Kräm mot torr hud
( ) Idomin
( ) Barnolja
( ) Xylocain

Övrigt:

( ) Filtar
( ) Amningskudde
( ) Bärsele
( ) Babysitter
( ) Snuttefilt 
( ) Nalle/gosedjur
( ) Nappar 
( ) Napphållare
( ) Fårskinnspläd
( ) Förvaringsmöbel till bebiskläder
( ) Babygym

Sedan jag blev gravid har jag spanat in den här listan och bara längtat tills jag kan börja handla grejer till bebis i magen.

Idag så ska vi iväg på Ultraljud för att förhoppningsvis få bättre bilder på lilla hjärtat (Hon låg så konstigt sist att de inte kunde se om hjärtat utvecklas som det ska) och så klart kolla hur moderkakan ligger. Förhoppningsvis har den flyttat sig uppåt, vilket är det mest vanliga när man har marginal previa! Om inte kommer vi få lov att tyvärr börja planera för ett snitt och det vill jag verkligen inte! :( Men jag har en känsla att den ligger där den ska :) Efter ultraljudet ska vi åka till babies r us och göra våran baby registry till vår babyshower som vi ska ha i Juni. Det ska bli så kul... :) Hur många kläder i nyfödd storlek ska man ha? Det är ju så svårt att veta, de kan ju födas som små pluttar eller jätte stora och hur många bodysar i ombyte osv? Vår lilla tjej har ju fått ganska mycket kläder redan av Familj, men tror det behövs mer. :) Vagn ska hon få i present av mina föräldrar, bilbarnstol ska hon få i present av Brandons mamma och styvpappa. Spjälsäng ska hon få i present av Brandons syster och 'baby gunga' ska hon få av Brandons 'styvmamma'. De har alla sen första stund 'tingat' dessa saker att köpa och det är ju hur snällt som helst!

 

 

 


Kommentarer
Postat av: mamma

Lycka Till!! Med ultraljudet idag, hoppas hon visar sej från sin bästa sida o att allt är bra , o wow vilken lista... kära nån va grejer !!

2012-04-27 @ 22:08:40
Postat av: Anna

Nu vet ju inte jag vad råden är i USA, men här i Sverige "fick" vi inte köpa Xylocain till våran son när han brände sig fingrarna på stekpannan när han var runt 8 mån, för den var från ett år.

Jag rekommenderar dock bepanthen istället för både idomin och inotyol, men det är bara vad JAG föredrar hehe.



Får du en kröningen

2012-04-28 @ 12:35:02
URL: http://uffelina.wordpress.com
Postat av: Anna

Nu vet ju inte jag vad råden är i USA, men här i Sverige "fick" vi inte köpa Xylocain till våran son när han brände sig fingrarna på stekpannan när han var runt 8 mån, för den var från ett år.

Jag rekommenderar dock bepanthen istället för både idomin och inotyol, men det är bara vad JAG föredrar hehe.



Får du en kräkunge som jag fick går det åt mååånga små handdukar om dagen och många ombyten och daglig tvätt i maskin hehe.

2012-04-28 @ 12:37:12
URL: http://uffelina.wordpress.com
Postat av: Madeleine

Grattis till bebisen!! Vilken lycka.

2012-04-28 @ 21:19:06
URL: http://minamerikanskaresa.blogspot.com
Postat av: Nadja

Guuuud vad spännande, kul att ni ska ha en baby shower (hoppas du får bestämma litegrann i alla fall även om svärmor bestämmer mest)

2012-04-29 @ 03:48:16
URL: http://www.alohanadi.com
Postat av: Philabound

Jag trodde att min son skulle vara gigantisk (minst 4.5 kilo) när han kom ut och köpte på mig ganska mycket större storlekar. Nu kom han ju tre veckor tidig men vägde ändå 3.3 kg och då behövs de allra minsta storlekarna (newborn). Dessutom är nyfödda mycket mindre än vad man tror :)

Hur mycket kläder man ska ha är lite svårare, men det brukar bli en hel del ombyten den första tiden.

2012-05-05 @ 09:39:01
URL: http://Philabound.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0