Seg väntan

Igår hade jag min week 40 check up och alla på kontoret var lite chockade av att se mig.
-'I thought she would be here by now'. 
-'mhm so did I.'
 
jaja, det gick bra i alla fall, min doktor gjorde en hinnsvepning och än så länge inga större tecken på att bebis vill komma ut efter den, men man ska ge det 48h för att se om den var effektiv eller inte. Jag hade en hel del förvärkar igår direkt efter hon gjorde det men de avtog under natten. SUCK! 
Jag är rejält trött på detta i och med att jag inte kan sova under nätterna och är riktigt stor nu.
 
I alla fall så diskuterade min doktor med mig och hon tyckte att vi skulle boka in en igångsättning till nästa vecka.. Jag är rejält skeptisk till detta men efter att jag ställt mina tusen frågor och fått svar på allt så tycker jag nog att det är rätt beslut också.
Jag vill ha en så naturlig födsel som möjligt och skippar helst en epidural och i och med att jag är så pass 'utvecklad' (brist på ord) så tror hon inte att det kommer behövas mycket för att sätta igång mig, förhoppningsvis bara att de tar hål på fosterhinnan..
Men min doktor är on call hela helgen så hon trodde att vi skulle ses på förlossningen and god knows vad jag också hoppas på det!!
 
Annars är det Torsdag kl 7.30am som gäller.
<3

Kommentarer
Postat av: Dixie

Snart snart, När dom väl är ute inser man att dom var värda all väntan :) Och ett "tips" (Som jag önskar

2012-08-03 @ 21:47:11
URL: http://Entillskrutt.blogspot.se
Postat av: Dixie

Lycka till! Och ett tips jag önskar någon sagt till mig och som underlättat vår unges utfärd: det kommer kännas som det är ett 3kg+ barn på väg, fast fel väg. Embrace that feeling och kämpa inte emot ;)

2012-08-03 @ 21:53:07
URL: http://entillskrutt.blogspot.se
Postat av: Malin

Jag vet exakt hur du känner det. Väntar oxå på bebisen som är beräknad på söndag. Har fått tre hinnsvepningar, och ev igångsättning nästa vecka. Är så less på att vänta...

2012-08-03 @ 22:37:46
Postat av: Anna-Carin R

Det ar ju sa himla segt pa slutet. Jag fick hinnsvepning med bada mina. Efter det var jag ute och gick som bara tusan. (I sno, mina ar fodda pa vintern) min doktor tyckte ocksa att vi skulle dra i gang det hela v. 41. Sa fort jag hade bestallt tid till detta sa kom bada tjejerna dagen dar efter. :) Jag var super nojd over det eftersom jag var livradd for petocin. Jag hoppas din tjej kommer under helgen. Jag haller tummarna att allt gar bra. Ta hand om dig.

2012-08-04 @ 03:38:47
Postat av: mamma

Hoppas hoppas hon tittar ut i helgen ;) O förstår att du är trött ,men den som väntar på nåt gott....

2012-08-04 @ 08:49:13
Postat av: lisa

Jag var med om samma igrå, pratar om igångsättning! Plus att bebis flyttar sig :( åh vad känslig ens hjärta är nu. kram

2012-08-04 @ 11:12:29
URL: http://lisajadeholt.blogg.se
Postat av: Jenny - mammaliv i Nashville

Visst är det lite knäppt att ha ett datum att "idag ska vi ha bebis" haha :) Men åååh så roligt att det närmar sig så! Jag sitter klistrad här & väntar på updates! ;)

2012-08-04 @ 22:58:04
URL: http://jennybenny.se
Postat av: Anna

Spännande =) Har lilltjejen kommit nu kanske?

2012-08-05 @ 19:54:16
URL: http://strawberrydaiiquirii.wordpress.com
Postat av: Anna

Spännande =) Har lilltjejen kommit nu kanske?

2012-08-05 @ 19:54:39
URL: http://strawberrydaiiquirii.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0