I'm back....

Förlåt! Vad länge jag blev borta från bloggen.. Det var ju inte alls meningen.
Förra veckan pluggade jag ju inför en 62 question exam, som förövrigt gick jätte bra! yay.
Denna veckan har jag bara varit trött (sovit dåligt) och när jag väl sitter vid datorn så är det antingen skype med mamma eller pinterest för att titta på baby cribs och annat för att få bra inspiration! :)
Jag lääängtar tills vi kan börja shoppa massa till bebis.
Vi har nämligen sagt att vi ska vänta tills vi får reda på vad lilla bebis har för kön.. Vilket ju 'bara' är om några veckor nu. På Tisdag när jag ska till min doktor ska vi beställa en tid för ultraljud :) wiho!
Tiden går så fort tycker jag, vi är nu 16v+2 dagar.
Så här såg jag ut för exakt en vecka sedan.
Magen och jag, gud så jag älskar den, men mest den som växer där inuti ;)
Nu har jag en fråga till er som är eller har varit gravida. (första barnet)
När började ni känna bebis röra på sig?
De säger ju att i v16 kan man börja känna bebis rörelser men mest vanligt med första barnet i v18-20.
Jag tycker nog dock att jag känt något som inte liknar det 'vanliga'. Svårt att säga om det är vår älskling där inne eller om det bara är gaser i maggen jag känner. ;)

Kommentarer
Postat av: Nadja

Lilla magen ser himla söt ut <3 Spännande att titta på bebissaker!

2012-02-17 @ 03:33:55
URL: http://www.alohanadi.com
Postat av: mamma

Åhh det här kändes nytt o fräscht :D , åh du är fortfarande såå himla fin!!

2012-02-17 @ 08:51:14
Postat av: Spanienfrugan

Åh, vad härligt att du klarade provet. Jag kände de första tydliga rörelserna (alltså ingen tvekan) i v.19 och det är första barnet. Så det är ju inte långt kvar för dig! Nu sparkar den lille varje dag och det är helt underbart.

2012-02-17 @ 15:25:19
URL: http://spanienfrugan.blogg.se/
Postat av: Liz

Hej!

Vad fin liten mage du har! Har du fatt borja med mammajeans etc annu, jag fick borja i vecka 12 med mina mammajeans, men sa var det ju tvillingar iochforsig, men anda...!! :)



Jag kande som du nar jag vantade Cassie att var det barnet eller nagot annat i magen..men sa helt plotsligt sa VET man, tydligt och klart. Med henne kande jag i vecka 18 och med tvillingarna kande jag i vecka 15 redan, men det var tydliga rorelser fran Benjamin och Isabella kande jag tydligt nagon vecka senare. Det var ju ocksa svart att veta vem som var vem i borjan, men sen sa lag dom ju pa var sida hela tiden sa man visste..



Harligt att snart fa veta kon! Hoppas att den lill* inte brakar med er och inte vill visa sig...Har du tid i vecka 18 eller? Ibland ar det svart att se tydligt redan da, men da kan man fa komma tillbaka efter nagon vecka..



Kul med babyshopping!!! Det finns ju hur mycket som helst, don't go overboard, man far massor ocksa. Jag brukar tipsa om att be folk ge saker i lite storre storlekar, for de allra forsta sota storlekarna som man vill spara vill man kanske valja sjalv, men massa bodysar i 3-6 months och storre ar inte samma sparar varde pa.:) Det ar bra att tanka pa nar/om du ska ha babyshower. Att klicka pa storre storlekar ocksa, da dom ju vaxer massor!!! Man behover ocksa hellre en massa pyjamasar/onsies ocksa an massa klanningar/shorts etc...speciellt i de mindre storlekarna da dom bara sover och ligger ner...inte sa bekvamt i jeans och shorts etc..kan vara ett litet tips. Ocksa att inte kopa massa med hoodisar, inte bekvamt for de sma i nacken da de bara ligger eller sitter i bilstol. Hellre liten tunn mossa. Ah vad sugen jag blir pa smabarns shopping...du kommer marka att nar man fatt barn hamnar man alltid pa barnavdelningarna...jag far fortfarande tvinga mig sjalv till att inte bara handla till barnen..



Hoppas du mar fortsatt bra, kram!!

Postat av: Linda

Hej, läst din blogg länge men inte kommenterat förens nu, sorry :)

Stort grattis till bebisen, visst är de helt underbart.

Jag kände första barnet sparka lite löst i vecka 15 och sen helt klart runt vecka 16! Men andra, som vi väntar nu, sparkade betydligt senare, först i vecka 18!

Hoppas du får känna den lille snart, det är en underbar känsla.

2012-02-17 @ 19:24:04
URL: http://varvardag.wordpress.com
Postat av: Philabound

Jag kände av första sparkarna i vecka 18, alltså utan tvekan att det var en spark (eller hård buff ) men jag hade nog haft samma känsla som du redan innan, att det känns lite annorlunda och att det inte bara är magen som är i uppror :)

Åh vad spännande!

2012-02-19 @ 12:40:19
URL: http://Philabound.blogspot.com
Postat av: syster sofia

Åh fina magen! Tror T gav mig en riktig spark i v 18. Och du kommer märka när det är på riktigt :) nu kan de ju vara bebis, om inte gaser, eftersom bebis inte är så stor och stark än blir det lite "fladdrigare" ju ;)

2012-02-19 @ 19:54:11
Postat av: Johanna i CT

Mysigt med magen!! Vet jatte manga som ar gravida nu... haha, sen blev min svager pappa till en liten baby girl i onsdags... har nog aldrig hall i bara nagra timmars liten babis forut... saa sot! Tror jag borjar fa lite babyfever nu iochmed alla magar och babisar...haha!

2012-02-20 @ 03:10:04
URL: http://loppansworld.blogg.se/
Postat av: MalinH

Hej! Jag har precis gått in i vecka 17. Senaste dagarna har jag känt bebisen varje dag, flera gånger. Förra veckan och veckan innan det kunde jag känna den ibland om jag låg och vilade och koncentrerade mig :)

2012-02-21 @ 14:28:39
Postat av: Mikaela

Jättefint kort på dig och magen :)

2012-02-22 @ 16:02:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0