Muir Woods

(Världens sämsta bild på The Golden Gate Bridge, men vi var alldeles för hungriga för att stanna och knäppa av en fin bild)
I Lördags morse packade vi in oss i bilen och körde mot San Francisco, vi hade planerat in ett besök till Muir Woods. (red woods 10 miles utanför San Fran) Jätte vackert väder och vacker omgivning.
Vilken hike det var! Vi bestämde oss för att gå den sträckan som var 4 eller 6 km (minns ej, hej hej guldfisk)
Först upp för berget, lite raksträcka och så nerför berget, en massa trappsteg. Många åkte dit enbart för en bra workout, and I don't blame them :) Själva turen tog ca 2h och sedan åkte vi över Golden gate bridge för att äta lunch vid fishermans warf. Vi åt god mat på Wipe Out och snacka om skön stämning... 49ers spelade mot Saints och hela resturangen skrek och härjade så fort San Francisco fick bollen.
Vi gick till chocklad fabriken, som alltid, och köpte med oss lite praliner hem. Sedan åkte vi hem och lyssnade spänt på matchen på radion i bilen! Sjuuukt spännande match och San Fran vann.. :) heja heja.

Kommentarer
Postat av: Nadja

Wow, vilka häftiga bilder!

2012-01-19 @ 07:22:16
URL: http://www.alohanadi.com
Postat av: mamma

Åh vilken natur o vilka jätte jätte träd;)- mysigt med utflykter :)



2012-01-19 @ 08:05:55
Postat av: Spanienfrugan

Kul blogg! Jag har också bott i USA (1år bara) fast på andra sidan, i Florida. Trivdes väldigt bra där, men nu bor jag och min man i Spanien istället. Hur länge har du bott i Kalifornien?

2012-01-19 @ 13:14:30
URL: http://spanienfrugan.blogg.se/
Postat av: Swedish Army Wife

Sablar vad cool skog!! Jag älskar sån natur, dit måste jag åka någon gång.

2012-01-25 @ 22:19:26
URL: http://swedisharmywife.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0