The naked truth

Från och med v.28 börjar man gå till doktorn varannan vecka här i USA och från och med sista månaden så börjar man gå en gång i veckan.
Så igår var jag och träffade min doktor som jag fullkomligt älskar. Det är så synd bara att hon är så fullbokad så jag kan tyvärr inte se henne varje gång, men de andra doktorerna är också riktigt bra :)
Men, nog om det. Vi gjorde allt det vanliga, som väga, mätas och kolla blodtryck. Magen mäts precis som den ska, men jag o andra sidan väger alldeles för mycket, 22kg har jag gått upp under denna graviditet..
Så i och med att jag gått upp 'lite' för mycket tyckte min Doktor att jag skulle boka in ett ultraljud om 1-2 veckor bara för att se så vi inte har en mega bebis i magen. Hon är inte alls orolig eftersom att magen inte är större än den borde, men bara för att jag ätit lite för mycket kakor. haha! Vi får se, jag tippar på en mellan bebis, varken stor eller liten :)
Sedan gjorde vi en internal exam då det visade sig att min cervix är soft, inte öppnad än, men hon trodde att nästa vecka kanske 1cm eller 2, hoppas hoppas!! :)
 
Så så ligger det till på den fronten. Här hemma går vi och längtar efter bebis så mycket att det är nästan det ända vi pratar om ;)
Igår tvättade jag allt det sista till bebis innan hon kommer och idag har jag bäddat i vagnen, myyyyyys! :) 
 
 
Två magbilder på den nakna sanningen. Pinsamt att lägga upp sånna bilder. jaja, här var jag i v.34 någonting. ;)
 

Kommentarer
Postat av: mamma

fattar inte att du gått upp 22 kg ,det är ju "bara" mage?!Fast bra de kollar upp det så hon inte är jätte stor!

2012-07-07 @ 08:38:32
Postat av: Eleonor

Men va??? 22 kg?? Inte 22 lbs? Jag forstar inte var kilona ligger for du ar ju smal overallt forutom pa lilla magen!!
Kram

Svar: haha vad gullig du är! 22kg, röven har breddats, men ska jag vara ärlig vet jag inte heller vart det satt sig riktigt :D haha
Anna

2012-07-07 @ 18:48:20
Postat av: Nadja

Jag tycker verkligen inte det syns att du har gått upp 22 kg.. Inte för att skrämmas men min jämnåriga (med dig och mig)kusin ska sättas igång imorgon för att hon har gått tre veckor över tiden.. Förhoppningsvis behöver ni inte vänta så länge på er lilla bebis..

Svar: ååh jag hoppas inte det, me det är ju tyvär vanligast att gå över tiden.. Men max 2v här. Hoppas hon födde en frisk liten bebis :)
Anna

2012-07-09 @ 16:00:52
URL: http://www.alohanadi.com
Postat av: Katja

Det kan ju vara vätska, har själv gått upp 20 kilo än så länge men enligt barnmorskan är det en hel del vätska som är boven. :) Man kan ju iallafall hoppas att det är så.

2012-07-09 @ 21:52:27
URL: http://misssandberg.blogg.se
Postat av: Katja

Det kan ju vara vätska som är boven? :)
Har själv gått upp 20 kilo (fy bubblan) men enligt barnmorskan så är en hel del vätska boven i dramat :).

Svar: Ja man kan ju alltid hoppas på det! :) Bebis är normal i storleken i alla fall så vi har inget att oroa oss för :)
Anna

2012-07-09 @ 21:55:10
URL: http://misssandberg.blogg.se
Postat av: emina

Sååå fin Anna!!:)

2012-07-12 @ 02:18:50
URL: http://eminam.wordpress.com
Postat av: Philabound

Så där sa min doktor också i usa... Och att jag borde köpa en våg om jag inte hade någon egen. Det är ju jättekul när man redan känner sig stor och klumpig. Jag gick upp ca 23 totalt men min son föddes tre veckor för tidigt och vägde 3330 gr. Så han hade nog vägt över 4 kg annars. De är inte vana vid "stora" barn där och därför blir de extra oroliga.
Du ser jättefin ut förresten!

Svar: Tack tack! :) Ja, väldigt rädda är dom. MEn jag är inte alltför orolig. haha! Fast det visade sig på ultraljudet att hon 'redan' är 3500g +- 400g. Hon ligger precis på den vikt hon ska i denna vecka, men det är väl kanske vanligast att bebisarna är mindre så därför blir de oroliga. hehe
Anna

2012-07-15 @ 20:15:46
URL: http://philabound.blogspot.com
Postat av: Anna

Har bebis kommit? :)

2012-07-18 @ 20:27:40
URL: http://strawberrydaiiquirii.wordpress.com
Postat av: mamma

Dags för en uppdatering???

2012-07-22 @ 09:52:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0