Uppdaterad lista

Vagn:
(x) Vagn
(x) Filt
( ) Plastad frotté
(x) Vagnleksak/Mobil 
(x) Skötväska

Bil:
(x) Bilstol 

Sova gott:
(x) Spjälsäng/Vagga
( ) Spjälskydd
(x) Madrass
( ) Täcke
( ) Kudde
(x) Lakan
( ) Plastad frotté
(x) Påslakanset
( ) Leksaksmobil/speldosa
(x) Gosedjur

Sköta om:
(x) Skötbord 
(x) Skötbädd/skötskydd

(x) Mobil
(x) Våtservetter
(x) Blöjor 
( ) Blöjhink
 
 
Äta mat:

(x) Amnings-BH - Behöver en till.
( ) Bröstpump
(x) Nappflaska
(x) Flaskborste
( ) Modersmjölksersättning
( ) Amnings kupor
( ) Dreggelhaklappar

Bada:

(x) Badbalja
(x) Tvättlappar av frotté
(x) Babyshampoo+tvål
(x) Badhandduk med huva

Kläder stlk 50/52

(x) Body
(x) Dress
(x) Mjukisbyxor
(x) Mössa
(x) Pyamas
(x) Strumpor

Kläder stlk 56:
(x) Bodys 
(x) Strumpor
(x) Pyjamasar
(x) VelourByxor
(x) Mössor
( ) Tossor - Vad är tossor? 

Mini-Apotek:

(x) Kräm mot röd bebisrumpa
( ) Näsdroppar för spädbarn
(x) Panodil, stolpiller för spädbarn (Amerikanska piller då.)
(x) Febertermometer
(x) Kräm mot torr hud
( ) Barnolja - Hört att det inte är något bra.

Övrigt:

(x) Filtar
(x) Amningskudde
(x) Bärsele
(x) Babysitter
(x) Snuttefilt 
( ) Nalle/gosedjur
(x) Nappar 
(x) Napphållare
(x) Förvaringsmöbel till bebiskläder
(x) Babygym

 

Allt det viktigaste är fixat, till helgen eller nästa vecka tror jag att vi åker och handlar det sista, som blöjhink, wipe warmer och bröståpump. Något vi verkligen måste handla är plastad frotté.

En fråga till er, Hur har ni bäddat i era nyfödda bebisars sängar? 
Jag är lite kluven om jag ska bädda med täcke och kudde eller inte... På alla Amerikanska sidor och varningslappar på sakerna vi köpt så står det att man absolust inte ska bädda med täcke och kudde. Men hur mysigt är det utan det då? Filtar har jag en miljon av så det kommer inte att gå någon nöd på henne, men det där med kudde osv.

 

 


Kommentarer
Postat av: mamma

ok,verkar som du har det mesta under kontroll hihi. Inte vet jag men är inte tossor -sockor?

2012-06-23 @ 09:30:47
Postat av: Lisa

Inte kudde, tänk lilla vingliga babynacke. Ett påsöverlakan, babystorlek räcker hos er nu när det är så varmt. Var också gravid två somrar, pust.

2012-06-24 @ 11:09:02
Postat av: Dixie

Jag hade kudde och täcke MEN det hände sig så att vi råkade samsova dom första 5.5mån. Hon var sjukt svårsövd och det var enklast så. Hon låg då på vårt dubbeltäcke (fullt säker samsovning :) ) utan vare sig kudde eller eget täcke
När hon väl började sova själv försökte jag bädda men hon hatade/hatar ayt ha täcke (nu 11mån) så hon slipper men hr en kudde (risk för platta bakhuvuden annars, ofarligt dock).
Jag skulle tipsa om en lägre kudde och filt samt helpyamas. Dom visar tydligt ogillande om dom blir för vrma. Lycka till!

2012-06-25 @ 00:27:07
Postat av: Malin

Hej!
Vi ska ha barn nästan samtidigt, tror du ligger någon vecka före mig.
Vi kommer bädda med lakan och filt i vaggan bara. Håller med om att det känns lite omysigt, men vi har så varmt i vårt sovrum så jag tror att det räcker med det. Är rädd att bebisen blir för varm annars. Kollade med kompisar som har barn och dom tyckte jag tänkte rätt iallafall :) Kommer göra likadant i vagnen, lakan och filt bara. Framåt vintern blir det åkpåse i vagnen, och kanske täcke i vaggan.

2012-06-25 @ 08:42:20
Postat av: Maria

Hej, Vi hade kudde och täcke till våran dotter redan som nyfödd, hon sov dessutom på mage. Gick finfint :)

2012-06-25 @ 12:27:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0